Vad kan du göra när kunderna inte dyker upp?

Om du har ett bokningssystem
1. Skriv det i dina villkor så att de bekräftar med bokningsbekräftelsen
2. Kräv att de skapar ett konto i ditt bokningssystem. (Få människor kan inte ta det, men vi vill bara ha seriösa kunder.)
3. Om kunden inte dyker upp, informera dem om att de har accepterat villkoren på hemsidan och måste stå för 50% eller 100 % av behandlingspriset.
4. Var inte rädd för att skriva till kunden för att betala sin uteblivna avgift.
Kom ihåg det om kunden inte väljer att betala utebliven avgift. Sedan finns alltid möjligheten att du kan skicka den vidare till inkasso. Men välj dina konflikter med omsorg!

Informera dina kunder om policyn innan du bokar ett möte.

Detta kommer att undvika förvirring och förbittring på båda sidor av saken eftersom du gör det klart från dag ett vad som kommer att hända om någon ställer in eller inte dyker upp utan att ge minst 24 timmars varsel.

För att upprätthålla lojaliteten hos dina kunder bör du alltid vara beredd på alla nödsituationer som kan uppstå. Du vet aldrig när de kan behöva hjälp eller har en oväntad förändring i planerna! Så kom ihåg att vara benägen en gång då och då.

Om du INTE har ett bokningssystem
BÖRJA med att skaffa ett bokningssystem

Med ett bokningssystem tas du på större allvar och dina avtal skrivs svart på vitt. Det är allt annat än tidskrävande för dig att behöva lägga tid på att boka kunder.

När du bokar in kunden, skicka ett meddelande med tydliga instruktioner om när de senast ska meddela.