Säkerställ bra service för dina kunder!

Om du är ny i fransvärlden, eller om du har praktiserat en annan stil nyligen, se till att du tränar på vänner och familj först innan du erbjuder dina tjänster som fransspecialist (särskilt om du inte är det, vilket vanligt).

Genom att få feedback från betrodda personer om hur trevlig deras upplevelse var, kommer det förhoppningsvis att hjälpa framtida kunder som kan bli besvikna över dåligt utförande!

Bra service är mer än att ge dina kunder en uppsättning högkvalitativa fransförlängningar. Gör istället hela upplevelsen njutbar och interaktiv genom att vara kreativ på sättet du svarar på deras frågor om vad du kan förvänta dig av deras behandlingar!

När du pratar med kunder, var professionell och undvik att klaga eller skvallra; det kommer att få dem att komma tillbaka för mer, vilket i sin tur gynnar DIG som deras franstekniker.

Varför är det viktigt att du följer upp!

När du bokar en kund är det viktigt att följa upp dem och fråga hur deras fransar ser ut. Försök att möta dina kunders behov.

Men vad händer om din kund inte vill boka tid? Först och främst bör du följa upp dem nästa dag. Sms eller maila för att fråga hur deras fransar mår och påminn dem om lediga tider innan din tid fylls!

Ditt goda minne kommer glatt att överraska dig genom att aldrig glömma detaljerna i dina kunders liv.

Gör det till en vana att ta anteckningar efter varje möte, så oavsett vad som händer kommer det alltid att finnas någon form av dokumentation för dem!

Engagera dessa människor på en individuell nivå och ställ frågor om deras dagliga aktiviteter – det här är bara ett sätt att ta hand om dem aldrig har varit enklare, inklusive: eftersom du har så detaljerad kunskap till hands när du behöver den som mest.